در عصر کنونی که پیشبرد اهداف سازمان ها مبتنی بر تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات است، جایگاه و نقش روابط عمومی به عنوان پایگاه مهم اطلاعاتی و ارتباطی در سازمان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی سازمان با مخاطبان و ذینفعان، مسئولیت مهمی در شناخت افکار عمومی، انعکاس فعالیت ها و برنامه های سازمان و ایجاد اعتبار مناسب برای سازمان دارد. همچنین از طریق اطلاع یابی، اطلاع شناسی و اطلاع رسانی می تواند در مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی نقش موثری ایفا نماید. بنابراین موفقیت یک سازمان در گرو روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده در راستای پیشبرد اهداف و ماموریتهای سازمان و ایجاد ارتباطی موثر و هدفمند با مخاطبان است. تصویب آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی های دستگاه های اجرایی توسط هیات وزیران مورخ 1386/4/27 نیز حاکی از توجه و اهتمام دولت به مقوله ارتباطات و نقش مهم روابط عمومی در این زمینه است.
با عنایت به اینکه امروزه نقش روابط عمومی از اطلاعرسانی صرف، به نهادی تصمیمساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف سازمان و ذینفعان تبدیل شده است، روابط عمومی پژوهشگاه نیرو با تکیه بر رسالت خود، همواره در تحقق و پیشبرد اهداف، برنامه ها و ماموریت های پژوهشگاه تلاش نموده است. امید آنکه با اتخاذ شیوههای مناسب و الگوهای سنجیده برای اعتلای بیشتر و تقویت روابط عمومی و نیز ایجاد وحدت رویه در امور ارتباطی و تبلیغی بتوان قدم موثری در نیل به توسعه جایگاه روابط عمومی و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برداشت.