دوشنبه 11 تیر 1403

آغاز همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران

با هدف انتقال تجربیات و به کارگیری مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب و هوشمندسازی صنعت آب، نشست بررسی همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت آبفای استان تهران در دو حوزه "مدیریت دارایی فیزیکی" و "هوشمند سازی حوزه آب" برگزار شد. 

آغاز همکاری پژوهشگاه نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران
05 مرداد 1402 15:58

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "محمد ابراهیم سربندی فراهانی" رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو گفت: پژوهشگاه نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در راستای دستیابی به اهداف مدیریت تقاضا و مصرف، تشخیص نشتی و صرفه‌جویی در مصرف آب، و اجرایی نمودن طرح کنتورهای هوشمند آب، همکاری خواهند کرد. 

سربندی فراهانی افزود: با توجه به گردش مالی قابل توجه بخش احداث و نگهداشت آب و برق، پياده‌سازي رويكرد مديريت دارايي‌هاي فيزيكي در صنعت آب و برق و افزايش هرگونه بهره‌وري در صنعت آب و برق، به دستاوردهاي مهمي منتهي خواهد شد. 

وی با اشاره به یک دهه تجربه پژوهشگاه نيرو در زمينه مديريت دارايي‌هاي فيزيكي در صنعت برق و تاکید وزیر نیرو مبني بر به كارگيري نظام حكمراني مبتني بر رويكرد "مديريت دارايي‌هاي فيزيكي" در وزارت نيرو، اظهار کرد: با توجه به در اولویت قرار گرفتن این موضوع در وزارتخانه، استفاده از تجارب پژوهشگاه نيرو در زمينه مديريت دارايي‌هاي فيزيكي در صنعت آب نیز مورد تاكيد قرار گرفته است.

سربندی فراهانی ادامه داد: پژوهشگاه نيرو در حال طراحي ساختاري براي تسهيل‌گري پياده‌سازي رويكرد مديريت دارايي‌هاي فيزيكي در سطح وزارت نيرو است و با توجه به نقش كليدي هوشمندسازي سيستم‌هاي مديريت آب و برق در اجراي رويكرد مديريت دارايي‌هاي فيزيكي، پرداختن به موضوع نيز حائز اهمیت است. 

سربندی فراهانی تصریح کرد: استفاده از فناوری‏های نوین ICT ، امکان رشد و توسعه روش‌های جدید داده‌کاوی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تصمیم‌گیری داده محور و ... را به منظور مدیریت بهینه آب فراهم مي‌نمايد که اين مهم درک روشنی از بازار آب را در زنجیره ارزش تامین آب ارائه خواهد نمود و در نهایت منجر به تشویق مصرف‌کنندگان برای مدیریت تقاضا و کاهش تلفات در زنجیره تأمین آب خواهد شد. 

وی افزود: طی نشستي که با حضور "مجیدعمیدپور"رئيس پژوهشگاه نیرو، قایم مقام شركت آب و آبفا و جمعي از مدیران دو طرف تشكيل شد، در خصوص این دو حوزه تبادل نظر شد و ضمن بررسی تجارب طرفین زمينه‌های همكاري و تعاملات آتي بیان شد. 

رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو عنوان داشت: در این نشست با توجه به تجربیات پژوهشگاه نیرو در حوزه توسعه فناوري و به كارگيري کنتورهای هوشمند برق، مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت سایبری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

"مسعود خشایی" قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به اهمیت جایگزینی نظام نوین حکمرانی مبتنی بر مدیریت دارایی‌های فیزیکی و استفاده از ابزارهای نظیر هوشمند سازی در صنعت آب، به اقدامات موثری که این شرکت در این زمینه‌ها به انجام رسانده است، اشاره کرد. 
وی خواستار تعیین طرح اجرایی برای همکاری در زمینه‌های مشترک شد و گفت: تداوم و توسعه این اقدامات با همکاری پژوهشگاه و به صورت یکپارچه موجب افزایش بهره وری در صنعت آب می‌شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.