وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو ، عمیدپور، راهبرد دیپلماسی اب و انرژی
دوشنبه 11 تیر 1403

راهبرد دیپلماسی صنعت آب و برق؛ چشم‌انداز نوین تحول در فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو/ گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه/ ایجاد آکادمی خبرگان و تشکیل دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش در دستور کار است

رئیس پژوهشگاه نیرو، شکل‌گیری دیپلماسی صنعت آب و برق را مهم‌ترین محور تحول در چشم‌انداز نوین فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو دانست و گفت: گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه، ایجاد آکادمی خبرگان، اتاق‌های فکر و تشکیل دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش از جمله برنامه‌های در دست اقدام پژوهشگاه است.

راهبرد دیپلماسی صنعت آب و برق؛ چشم‌انداز نوین تحول در فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو/ گسترش فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در کشورهای همسایه/ ایجاد آکادمی خبرگان و تشکیل دبیرخانه‌های منطقه‌ای پژوهش در دستور کار است
30 خرداد 1403 10:18

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" روز سه‌شنبه در نشست با روسای واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی و پژوهشی فارس برگزار شد، بر دستیابی و تثبیت جایگاه پژوهشگاه نیرو به عنوان مرجعیت علمی وزارت نیرو تاکید کرد و افزود: واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، مبتنی بر مزیت نسبی مراکز استانی می‌بایست به قطب‌های آموزش، پژوهش، سنجش صلاحیت حرفه‌ای، برگزار کننده دوره‌های ویژه آموزش مدیران و توسعه‌دهنده پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سراسر کشور تبدیل شوند.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو، بر احیا و شکل‌گیری مجدد آموزش‌های بلندمدت با رعایت سازوکارهای قانونی تاکید و آن را نیاز اساسی صنعت آب و برق قلمداد کرد.

 

وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی نخبگان و خبرگان صنعت آب و برق تاکید کرد و اظهار داشت: ارائه مشاوره و فرصت مطالعاتی در راستای بهره‌گیری حداکثری از نخبگان و خبرگان صنعت آب و برق، توسعه بنیادین فرآیندهای سنجش و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای و ایجاد مراکز رشد، با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از فعالیت‌های توسعه‌ای پژوهشگاه نیرو است.

 

 وی بر توجه ویژه وزارت نیرو به اقدامات و فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و افزود: تعریف ماموریت‌های جدید از سوی وزارت نیرو، نشان‌دهنده موفقیت پژوهشگاه در انجام وظایف محوله و ثبات مجموعه پژوهشگاه و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی این پژوهشگاه است.

 

عمیدپور در این نشست به کسب عنوان موسسه برتر در حوزه بهره‌وری از سوی پژوهشگاه نیرو در بین شرکت‌های وزارت نیرو، اشاره و از زحمات مدیران و کارکنان واحدها و مجتمع‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور قدردانی کرد.

 

در این نشست "اشکان ذوالریاستین" راهبر واحدها و مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو نیز با ترسیم و تشریح سند راهبردی تحول، به ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو پرداخت.

 

دیدار صمیمانه با کارکنان مجتمع آموزشی و پژوهشی فارس و بازدید از مرکز رشد مجتمع فارس از دیگر برنامه‌های بازدید رئیس پژوهشگاه نیرو و هیئت همراه بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.