وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، نشست سردبیران و مدیران نشریات تخصصی
ﺳﻪشنبه 26 تیر 1403

حضور مدیران و کارشناسان نشریات تخصصی پژوهشگاه نیرو در اولین نشست سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی کشور

اولین نشست سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در روز شنبه 9 تیر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

حضور مدیران و کارشناسان نشریات تخصصی پژوهشگاه نیرو در اولین نشست سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی کشور
13 تیر 1403 12:53

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، مدیران و کارشناسان نشریات تخصصی پژوهشگاه نیرو، با هدف به روز رسانی اطلاعات و آگاهی از وضعیت مجلات کشور در حوزه‌های مختلف، در این مراسم که اولین گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی کشور بود، شرکت کردند.

در این گردهمایی "محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  ضمن اشاره بر اینکه برای ورود برخی نشریات به فرایند اخذ رتبه وزارت علوم، ممکن است نشریاتی دارای شرایط خاص باشند؛ بگونه­ ای که نتوانند الزامات مربوطه را برآورده کنند گفت:  در این موارد ­­بایست شرایط برای این نشریات تسهیل گردد.

در ادامه این نشست، گزارش آماری و تحلیلی از وضعیت مجلات کشور در حوزه های مختلف ارائه شد.

در حاشیه این گردهمایی مسئولان نشریات تخصصی پژوهشگاه نیرو  طی دیدار با "صمد نژاد ابراهیمی" مدیر کل  دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بیان چالش‌ها و مشکلات نشریات پژوهشگاه نیرو پرداختند.

بنا به پیشنهاد "نژاد ابراهیمی" مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک در راستای بیان چالش‌های نشریات تخصصی پژوهشگاه نیرو و ارائه راهکارهای رفع این مسائل، نشست مسئولان نشریات این پژوهشگاه با مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است 3 مجله تخصصی "فصلنامه انرژی و توسعه اقتصادی"، "فصلنامه سیستم‌های تبدیل انرژی الکترومکانیکی" و "دو فصلنامه حقوق آب و برق" در حال حاضر توسط انتشارات پژوهشگاه نیرو منتشر می‌شود.

بدینوسیله از  تمامی اساتید، همکاران و پژوهشگران گرانقدر ،جهت درج نتایج آخرین تحقیقات خود در این نشریات تخصصی دعوت به عمل می‌آید.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه‌های الکترونیکی نشریات تخصصی پزوهشگاه نیرو می‌توانند با مراجعه به لینک  https://www.nri.ac.ir/journals و سامانه انتشارات پژوهشگاه اقدام فرمایند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.