وزازت نیرو، پژوهشگاه نیرو، نشست خبری
چهارشنبه 24 مرداد 1403

توسعه زیست بوم علم و فناوری نیرو طی 3 سال گذشته در پژوهشگاه نیرو/ جریان سازی و بازار سازی برای دانش بنیان‌های فعال در صنعت آب و برق

رئیس پژوهشگاه نیرو از توسعه زیست بوم علم و فناوری نیرو در این مجموعه علمی و فناوری خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو در سه سال اخیر، توسعه این زیست بوم و ارکان‌های آن را در دستور کار قرار داده و پارک علم و فناوری نیرو در پژوهشگاه نیرو در حال راه‌اندازی است.

توسعه زیست بوم علم و فناوری نیرو طی 3 سال گذشته در پژوهشگاه نیرو/ جریان سازی و بازار سازی برای دانش بنیان‌های فعال در صنعت آب و برق
21 مرداد 1403 15:02

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" در نشست خبری که امروز در سالن اجتماعات دکتر رنجبر پژوهشگاه نیرو برگزار شد، از تقویت صندوق پژوهش و فناوری نیرو و تزریق منابع به این صندوق خبر داد و افزود: پژوهشگاه نیرو هم اکنون حدود 100 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان را در سطح کشور تحت حمایت داشته و توسعه و ورود این شرکت‌ها به بازار صنعت برق را از طریق صندوق و سایر نهادهای مالی پیگیری می‌کند.

عمیدپور اظهار داشت: هم اکنون زیست بوم علم و فناوری به مفهوم جدید با حضور بخش دولتی، بخش خصوصی و نهادهای علمی در توسعه نوآوری و فناوری حوزه نیرو در حال فعالیت است.

رئیس پژوهشگاه نیرو در ادامه به فعالیت حدود 60 پارک علم و فناوری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: حدود 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت آب و برق فعالیت دارند و وظیفه ما حمایت از آنها است.

وی همچنین بر جریان سازی و بازار سازی برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فعال در صنعت آب و برق از سوی پژوهشگاه نیرو تاکید کرد و افزود: پژوهشگاه نیرو در پلتفرم پارک علم و فناوری نیرو بیش از 100 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان را تحت حمایت دارد و بازار سازی و جریان سازی فعالیت‌های این شرکت‌ها را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران که در آبان ماه سال گذشته برگزار شد، مرجع مناسبی برای این جریان سازی شد، به گونه‌ای که شرکت‌های فعال دولتی در حوزه برق و انرژی در این جشنواره نیازهای خود را به شرکت‌های فناور و دانش بنیان اعلام کردند و هم اکنون این شرکت‌ها در حال کار بر روی نیازهای صنعت برق هستند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله "صلاحیت حرفه‌ای" در وزارت نیرو افزود: هم اکنون پژوهشگاه نیرو با قدرت در حوزه آموزش کارکنان وزارت نیرو فعال است و هزاران نیروی صنعت آب و برق زیر نظر این پژوهشگاه در حال دریافت مهارت‌های تخصصی هستند. همچنین کانون ارزیابی شایستگی مدیریتی مدیران صنعت آب و برق در پژوهشگاه نیرو راه‌اندازی شده است و مدیران صنعت آب و برق قبل از انتصاب باید در این کانون مورد ارزیابی قرار گیرند که بر همین اساس کانون مذکور به نوبه خود کمک بزرگی به مدیران بالادستی در زمینه انتصابات کرده است.

عمیدپور همچنین با اشاره به مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت آب و برق عنوان کرد: وزارت نیرو به عنوان تامین کننده آب و برق و انرژی موردنیاز مردم، دارای حجم عظیمی از دارایی‌های فیزیکی در شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع و رساندن خدمات به درب منازل مردم است که این دارایی‌ها، نیازمند نگهداشت، مدیریت و حفظ است. پژوهشگاه نیرو در این حوزه هم به صورت جدی وارد شده و با فناوری‌های مدرن دنیا، کار را پیش می‌برد تا این سرمایه‌ها، نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع دچار آسیب و مشکل نشوند.

رئیس پژوهشگاه نیرو در پایان خاطرنشان کرد: ما در حال ایفای نقش و پیگیری مسئولیت‌هایمان هستیم و ارزیابی‌ این است که اگر در این کار موفق شویم بهره‌وری وزارت نیرو را ارتقا یافته و با رشد نیروی انسانی و حفظ دارایی‌های فیزیکی صنعت آب و برق، شرایط بهتری برای صنعت آب و برق کشور رقم خواهد خورد.
 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.