وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شورای سیاستگذاری حوزه تولید
یکشنبه 11 شهریور 1403

ضرورت تشکیل اتاق‌ فکر برای پرداختن به چالش‌های پيش روی بخش توليد صنعت برق

رئیس پژوهشگاه نیرو، تشکیل اتاق‌ فکر برای پرداختن به چالش‌های پيش روی بخش توليد صنعت برق را ضروری دانست و گفت: تشکیل اتاق فکر و حضور مستمر همكاران پژوهشكده توليد نيرو در كنار همكاران بخش توليد صنعت برق می‌تواند به رفع چالش‌های موجود در زمینه ناترازی توليد برق کمک شایانی کند.

ضرورت تشکیل اتاق‌ فکر برای پرداختن به چالش‌های پيش روی بخش توليد صنعت برق
03 شهریور 1403 12:14

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجیدعمیدپور" در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه تولید که با هدف برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی میان اجزای زیست بوم پژوهش و فناوری حوزه تولید در پژوهشگاه نیرو و با حضور "امیردودابی نژاد" معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی، "علی عیسی‌پور" مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی شرکت برق حرارتی، "مسعود شکیبا" مشاور مدیرعامل شرکت مپنا، "کاظم مروج‌الشریعه" معاون مکانیک شرکت تعمیرات نیروگاهی، معاونان و مدیران پژوهشگاه نیرو برگزار شد، افزود: پژوهشگاه نیرو در کنار برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه‌های تحقیقاتی و فناورانه بخش تولید باید در راستای دغدغه‌ها و نیازهای عاجل و فوری این حوزه نیز برنامه‌ریزی نماید.

رئیس پژوهشگاه نیرو، حضور مستمر همكاران پژوهشكده توليد نيرو در كنار همكاران بخش توليد صنعت برق و كمك به رفع ناترازي توليد برق را مهم‌ترین مطالبه خویش دانست و بر تشکیل اتاق‌های فکر براي پرداختن به چالش‌هاي پيش روي بخش توليد صنعت برق و رفع چالش‌هاي مورد اشاره تاکید کرد.
 

در ادامه، "محمدابراهیم سربندی فراهانی" رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو، ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های حوزه تولید در سال جاری و برنامه‌هاي آتی، ضرورت پرداختن به پژوهش و توسعه فناوري‌هاي مرتبط با هوش مصنوعی، تدوین دستورالعمل‌های حوزه تولید و ارتقا به استانداردهاي مناسب را مورد تاکید قرار داد.

 

وی همچنین بر توجه به موضوع ذخیره‌سازی برق و نقش آن در آينده توليد برق و تشکیل اتاق فکر و تصميم‌سازي سيستماتيك در حوزه تولید تاکید کرد.

در این جلسه مباحثی از جمله ضرورت تکمیل پروژه پايش وضعيت ناوگان نيروگاه‌هاي كشور (CM) و بهره‌برداری از آن به عنوان يك اقدام ريشه‌اي، اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی در بخش توليد صنعت برق، پیگیری روش‌های تامین مالی از جمله گواهی صرفه‌جویی و اعتبار مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، تعیین یک نماینده و معین از سوی پژوهشگاه برای نیروگاه‌های کلیدی به منظور بررسی و حل چالش‌های موجود مطرح شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.