وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو
جمعه 06 مهر 1403

بازدید معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو از پژوهشگاه نیرو

مجتبی توانگر معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو با حضور در پژوهشگاه نیرو از بخش‌های مختلف این مجموعه علمی بازدید کرد.

بازدید معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو از پژوهشگاه نیرو
03 مهر 1403 13:16

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، در این بازدید که با همراهی مالک شریعتی‌نیاسر نماینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو صورت گرفت، پیشخوان آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه‌های مرجع و تحقیقاتی بازدید شد و مدیران پژوهشگاه نیرو طی مذاکره با معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو، به بیان چالش‌ها و مشکلات در موارد متعدد پرداختند.

"مجتبی توانگر" معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو در نشست با هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو، بر انعکاس به موقع چالش‌ها و موانع به این معاونت تاکید کرد و گفت: معاونت مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو در واقع به نوعی معاونت سیاسی و حکمرانی است. این معاونت به دنبال توسعه ارتباط و پیوند نزدیک با زیرمجموعه‌های وزارت نیرو است. اگر این پیوندها تقویت شود بی‌شک در راستای اطلاع از مسائل و چالش‌ها و تلاش برای رفع آن کارگشا خواهد بود.

توانگر با اشاره به مسایل ذکر شده در جلسه با مدیران پژوهشگاه نیرو افزود: مواردی نظیر استانداردسازی‌ها، پیگیری اجرای قوانین ابلاغی، ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی، مسایل افتا و سایر معضلات با سازمان‌های داخلی و خارجی مواردی هستند که از سوی این معاونت و همچنین بازوهایی نظیر دیوان محاسبات و حوزه پژوهش مجلس، قابل طرح و پیگیری است.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی اجزای مختلف صنعت آب و برق افزود: معاونت حقوقی و سایر معاونت‌های حاضر در ستاد وزارت تمام سعی خود را خواهند کرد که حلقه اتصال را برقرار نمایند. برای حل مشکلات صنعت برق لازم است این پیوندها بیش از پیش تقویت شود.

در این نشست، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو، جایگاه پژوهشگاه نیرو در حوزه فناوری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گستردگی مسائل و چالش‌های صنعت برق زیاد است؛ پژوهشگاه نیرو با بهره‌گیری از حمایت‌های لازم می‌تواند به ایفای نقش بیشتری در رفع این مشکلات بپردازد.

عمیدپور افزود: مهم‌ترین تلاش ما در پژوهشگاه نیرو به عنوان بازوی آموزشی و تحقیقاتی وزارت نیرو این است که در این کارزار شرکت کنیم. ما به دنبال این هستیم که نظام نوآوری و زیست بوم نوآوری در وزارت نیرو را گسترش دهیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: توسعه تجدیدپذیرها، مردمی‌سازی تجدیدپذیرها، مدیریت مصرف و هوشمندسازی صنعت آب و برق و از جمله مهم‌ترین مواردی است که در پژوهشگاه نیرو پیگیری می‌شود و نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.