11 دی 1397 11:37
یک شرکت نروژی از ماهی مرده برای تأمین توان پیشران کشتیهای خود استفاده میکند. پسماندها، از جمله چربیهای حاصل از ماهیهای فرآوری شده، برای تولید بیوگاز که سوخت پاک غیرفسیلی است استفاده میشود. کشتیها معمولاً یک نوع دیزل ارزان و کثیف به عنوان سوخت استفاده میکنند. کشتیرانی ششمین منبع انتشار گازهای گلخانهای در جهان است که بیشتر از کشور آلمان دی اکسید کربن تولید میکنند. کشتیرانی همچنین حدود 15% دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن منتشر میکند که میتواند باعث مرگ زودرس، آسم، بیماریهای قلبی و آسیبهای ریه شود.
این شرکت نروژی قصد دارد تا سال 2021 قوای پیشران شش کشتی را با بیوگاز تأمین نماید. این شرکت در حال حاضر در حال راهاندازی یک کشتی کروز با باتری هیبریدی است.
در گزارش رقابتپذیری سفر و گردشگری انجمن جهانی اقتصاد، نروژ رتبه سوم در پایداری زیست محیطی را دارد. کشور شما برای سفرهای پایدار چه فعالیتی انجام میدهد؟